Spisz i Podhale. Bądź w swoim żywiole!

Problem do rozwiązania

Dwa regiony o odmiennej historii, trzy gminy o unikalnych walorach turystycznych oraz niezliczona ilość atrakcji skierowanych do różnych grup urlopowiczów i… tylko jedna kampania promocyjna, która ma to wszystko scalić. Czy da się pogodzić ogień z wodą, a sporty ekstremalne z ofertą turystyczną dla seniorów? Nie boimy się trudnych wyzwań, dlatego postanowiliśmy udowodnić, że łączenie różnych żywiołów może dać nad wyraz dobre efekty.

Czas trwania kampanii: 

sierpień – grudzień 2018

Media: 

serwisy społecznościowe, TV, YouTube, druk (dedykowany przewodnik)

Działania towarzyszące:

warsztaty dla usługodawców z regionu

konferencja popularnonaukowa promująca regiony Spiszu i Podhala

Hasło:

Spisz i Podhale. Bądź w swoim żywiole!

Cele:

  • Promocja walorów turystycznych gmin Nowy Targ, Bukowina Tatrzańska i Łapsze Niżne.
  • Utrwalenie w świadomości odbiorców nazw: Spisz i Podhale. Budowa marek dobrze rozpoznawalnych na rynku turystycznym.
  • Edukacja lokalnych przedsiębiorców w celu podniesienie jakości usług turystycznych

Koncepcja kreatywna

Pierwszym zadaniem było znalezienie wspólnego mianownika, na którym miała się opierać kampania promująca Spisz i Podhale – regiony o olbrzymim potencjale, ale nieproporcjonalnej do potencjału rozpoznawalności. Na potrzeby akcji przygotowaliśmy hasło: “Spisz i Podhale. Bądź w swoim żywiole!”. Zależało nam na krótkim i łatwym do zapamiętania sloganie, poprzez który zakomunikujemy bogactwo i różnorodność turystycznych atrakcji trzech gmin z województwa małopolskiego.

Koncepcja kreatywna zbudowana została wokół “żywiołów” – rozumianych jako nasze osobiste pasje, którym najchętniej oddajemy się na urlopie. Słowo to nacechowane jest energią – taką samą, jaką czerpiemy w trakcie udanego wypoczynku. Postawiliśmy na zwrot bardzo pojemny, który w takim samym stopniu może odnosić się do tego, czego szukają przedstawiciele każdej z trzech zdefiniowanych grup gości. Przyjęta konwencja pozwalała nam na komunikację z:

 

  • młodymi ludźmi szukającymi wrażeń;
  • rodzinami z dziećmi chcącymi aktywnie spędzać czas;
  • seniorami szukajacymi relaksu i wyciszenia.

By zachęcić turystów do odwiedzania Spiszu i Podhala, przygotowaliśmy propozycje atrakcji, dostosowanych do oczekiwań każdej z powyższych grup.

Strategia

Proces budowania marki wymaga działań angażujących różne media. Dokładnie przemyślanych i idealnie skoordynowanych, które w odpowiedni sposób będą się zazębiać, wzmacniając komunikat.

Aby wyróżnić się z informacyjnego zgiełku, postawiliśmy na nieszablonowy przekaz, którego trzon obejmował nowe media oraz innowacyjne technologie audiowizualne (m.in. ujęcia z drona, VR 360 stopni). Nie zapomnieliśmy też o środkach tradycyjnych, które posłużyć miały jako narzędzia wsparcia. Komunikacja z osobami planującymi urlopy to nie jedyny, obrany przez nas kierunek. Ważnym elementem kampanii były warsztaty edukacyjne skierowane na aktywizację mieszkańców regionu. Ich celem było podniesienie jakości usług turystycznych na terenie Spiszu i Podhala.

Przebieg kampanii

W pierwszej fazie ciężar kampanii spoczywał na mediach społecznościowych: FB oraz Instagramie, gdzie pojawiły się dedykowane profile. Dzięki angażującym treściom, atrakcyjnym zdjęciom i przykuwającym uwagę materiałom wideo, fanpage “Spisz i Podhale. Bądź w swoim żywiole!” szybko zyskiwał na popularności. Działania w serwisach społecznościowych pozwoliły na zbudowanie napięcia, stanowiły też wprowadzenie do następnych etapów.

Jesienią 2018 roku ruszyła kampania telewizyjna. Wyprodukowaliśmy trzy wersje spotu i stworzyliśmy media plan. Chodziło o to, by przy ograniczonym budżecie dotrzeć do jak największej liczby potencjalnych urlopowiczów. “Żywioły Spisza i Podhala” zagościły na ekranach telewizorów dzięki:

  • billboardom sponsorskim o długości 8 sek., prezentowany na antenach takich stacji, jak: Adventure, Ale Kino+, Animal Planet, AXN, AXN Clack, CANAL+ Sport, CANAL+ Sport 2, Comedy Central, Comedy Central Family, Discovery Historia, Discovery Life, Discovery Science, Domo+, DTX, FOX, FOC Comedy, HGTV, ID, Kuchnia+, NAT GEO People, Nationel Geographic, NSPORT+, Paramount Channel, Planete+, Power TV, TOiTV, Travel Channel, TVN24 BIŚ, TVN Fabuła, TVN Style (łącznie 1000 emisji).
  • spotom o długości 15 sekund, wyświetlanym w TVN BiŚ oraz TTV (łącznie 40 emisji).
  • spotom o długości 30 sekund, emitowanym w TVN BiŚ oraz TTV (łącznie 20 razy).

 

Równocześnie w dedykowanym kanale na serwisie YouTube pojawiły się kolejne z naszych produkcji: 8-minutowy film prezentujący walory turystyczne regionu oraz 3 realizacje o długości ok. 2 minut. Zwieńczeniem kampanii, była premiera przygotowanej przez nas aplikacji VR, dzięki której każdy może odbyć wirtualny spacer po Spiszu i Podhalu. Za sprawą innowacyjnych materiałów wideo 360 stopni, taka wycieczka ma bardzo realistyczny charakter, co gwarantuje moc niezapomnianych wrażeń.

Z myślą o osobach preferujących tradycyjne nośniki, napisaliśmy i wydaliśmy kolorowy, 80-stronicowy przewodnik, prezentujący najciekawsze miejsca gmin: Nowy Targ, Bukowina Tatrzańska i Łapsze Niżne (nakład 1000 egzemplarzy).

Ale promowanie regionu może mieć też bardziej bezpośredni charakter. Właśnie dlatego podjęliśmy się organizacji konferencji popularno-naukowej przybliżającej specyfikę regionu. Przygotowaliśmy również warsztaty dla mieszkańców Spiszu i Podhala, dzieląc się wiedzą z zakresu promocji i marketingu oraz obsługi ruchu turystycznego.

 

 

KLIENTZwiązek Polskiego Spisza
DATA2018
ROLAStratega, zakup mediów, kreacja, produkcja